måndag, december 31, 2007

Tidsuppfattning

Framåt känns tiden som en oändlighet. Så kommer jag ihåg det ända från det jag var liten.
Så kändes det i början av sommarlovet i småskolan. Ledigheten skulle vara nästan i en evighet. Men när hösten kom hade evigheten förvandlats till ett ögonblick.

Året som ligger framför oss känns så långt att det kan rymma det mesta. Året som gick försvann så fort.

Märkligt hur man kan uppleva tiden. Framåt som en evighet men bakåt som ett ögonblick.

Hur man än funderar blir det snart 2008.

Önskar alla er som inte räknar tiden efter konsumkalendern ett Gott Nytt År!

20 kommentarer:

beerbelly sa...

Tack. Riktigt gott nytt år till dig med!

Lilla B sa...

beerbelly: Tack så mycket!

Anonym sa...

Gott Nytt År till er!

Hasse Wester sa...

Ha en fin nyårsafton så ses på på bloggarna nästa år. Gott Nytt År!

Lilla B sa...

Tack, tack Olomar! Önskar er detsamma!

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Önskar dig detsamma, dvs en prima champagnebubblande nyårsafton!
Visst ses vi på bloggen! Ha det bra!

aurorabuddha sa...

En sa trevlig liten blogg du har, lilla b!

Jag ser framemot att surfa runt pa bada dina bloggar!

Gott Nytt Ar fran Texas!

Lilla B sa...

aurorabuddha: En långväga gäst, ser jag. Välkommen hit både idag och fler gånger.
Gott Nytt År önskar jag dig!

l*eva sa...

*fniss*...åren bara ramlar förbi.
Nästan bokstavligt!

NU har vi mycket att se fram emot.
Nya frökataloger och nya Väderprognoser...

Lilla B sa...

l*eva: Just precis!
Och vårvindar och längre dagar. Det kan ju bara bli bättre!

Lena sa...

Evighet och ögonblick kan verkligen vara lika långa, det beror liksom på vad man gör under tiden. Tack för ett trevligt bloggår! och ett riktigt Gott Nytt År!

Lilla B sa...

panter: Ja - så är det. Tack själv för ett trivsamt bloggår. Har känt igen mig många gånger när jag läst din blogg!

Anonym sa...

1 januari är en av de bästa dagarna på hela året, just för att då, som du skriver, ligger ett helt låååångt år framför en! Helt ofyllda dagar som bara väntar på att omvandlas till upplevelser och sedan minnen!

Gott nytt år på dig!!

Lilla B sa...

ellis: Gott Nytt och spännande År!

Frukostflingan sa...

Och nu är det 2008 så jag önskar dig Ett Gott Nytt almanacksår! ;-)

Anonym sa...

Gott Nytt År!!!
Önskar Lena B

Cattis sa...

så fint och sant funderat kring det nya året.
Känns som nya chanser bara för att man hänger upp en ny kalender. Märkligt! Men skön känsla.

Gott nytt 2008!

Lilla B sa...

frukostflingan: Detsamma!

Lilla B sa...

Gott Nytt År, Lena B! Ses:)

Lilla B sa...

cattis: Egentligen börjar vi ju varje morgon med ett oskrivet blad. Det tycker jag känns hppfullt!