tisdag, december 18, 2007

Röda Korsets julkampanj

Nu går Röda Korsets julkampanj in i slutskedet. Jag har tidigare stått och samlat in pengar. Frusit men blivit värmd genom att butikschefen kommit ut och bjudit på varmt kaffe.
Röda Korsets kramoffensiv har det inte blivit så mycket med i vår krets. Men en vänlig kram kan värma gott. Fast påtvingade hälsningskramar är ett elände, tycker jag. Men det var ju något annat det.
Julens tanke är för min del att vi inte skall stressa ihjäl oss innan julen, inte äta ihjäl oss under julen och inte heller ha orimliga förväntningar på några få dagar.
Lätt för mig att säga som gillar vardagen...

Se inlägget som en virtuell kram. Som dessutom inte sprider förkylningssmitta.
Ja - jag är fortfarande hemma.
Men i morgon är jag frisk. Kanske.

13 kommentarer:

Malin sa...

Jag har blivit sjuk igen ingen snuva men feber och värk i varenda benknota....
Kika in på min blogg så har du något som du fått och som du gör vad du vill med...

Kram från Malin

beerbelly sa...

Du får en virtuell krya åp dig kram tillbaka :)

Bloggblad sa...

Jag kramar tillbaka och kraxväser fram ett: krya på dig... Ingen röst i sikte i dag, men jag är nöjd med att inte ha feber. Känner mig bara jättesjuk just när jag hostar eller pratar. Inte i övrigt. Får vara glad åt det lilla.

Lilla B sa...

malin: åh fyy! Nu får sjukorna ta och ge sig. BASTA! Krya på dig. Hosta och snor går väl an men feber och värk är värre. Krya på dig!
Jag skall skutta in till dig och titta vad det kan vara jag fått.
Nyfikna jag - och snabbt ska det gå.
Tackar i förväg!

Lilla B sa...

beerbelly: Tack så hjärtligt!

Lilla B sa...

bloggblad: Men det är oväntat svårt att inte prata. Och dra på sig en hostattack på direkten.
Krya på dig själv! Tur att julen är insjungen för din del!

Lena sa...

Kram tillbaka. Det är nog tur att vi inte träffas, för då skulle väl det vara ett gottebord för alla virus. Är inne på tredje veckan med förkylning, inte täppt i näsan nu, men det finns en hals...märklig förkylning som bara vandrar. Så nu jag tycker att vi tar och kryar på oss allihopa!

Lilla B sa...

panter: Det måste vara virus med extra lång hållbarhet som vi träffat på! Eller så har vi väl varit lite väl utarbetade och därför lättfångade byten för dessa jämrans virus.
På torsdag är jag frisk. Det har jag bestämt! Du också!! :)

Annika sa...

Här kommer en kram från en förkyld person från andra sidan det stora havet...Suck vad trist det är. Men man är ju inte ensam precis, hehe!!
Krya på dig!

Lilla B sa...

annika: Det nya wwv: World Wide Virus.
Halvussliga damer i alla länder: Låt oss förena oss mot virusattacker!
Jösses - det lät som om 70-talet återuppstått.

Lena sa...

:)

Rosengeranium sa...

Heh, jag håller också på att bli frisk. Ingefärste och Bisolvon rules!

Lilla B sa...

rosengeranium: Grattis till tillfrisknandet! Jag tror att morgondagen blir en arbetsdag för mig. Bättringsvägen är en fin väg!