måndag, december 17, 2007

Peppe Hund



Dottern i Stockholm saknar inte någon pysselgen, precis. Bilderna på skapelsen Peppe Hund kom susande genom luften igår. Peppe tillverkades av två glada ungdomar i Stockholm och efter färdigställandet måste han självklart få gå ut.

De ställde Peppe på T-centralen och höll ett vakande öga över honom. Mycket kan hända i Storstan när man är en liten goding... Har jag hört alltså.

En del brydde sig inte, andra ville köpa honom och många tog kort.

Varsågoda och ta en titt på pepparkaksvovven!
En brukshund i tiden.

32 kommentarer:

Anonym sa...

Om det inte vore för den absolut spikraka svansen, skulle han ju kunna gå för en gris. Men svansen kan väl rakna på den gladaste gris om han hamnar alldeles ensam i julruschens Stockholm?
Suverän idé att använda redan färdiga pepparkakor. Med en liten beskrivning skulle den ju kunna säljas som monteringsfärdig à la IKEA.
GJ

beerbelly sa...

Cool vovve :). Onekligen rätt i tiden men tråkigt kort förväntad livstid?
Ha en bra dag.

Linda sa...

Han matchar ju dina gröna, barrhundar :)
Så fin han är :)

Krya på dig!

Lilla B sa...

GJ: Visst är Peppe ståtlig. Tycker också att det var fiffigt att utgå från vanliga färdigbakade pepparkakor.

Lilla B sa...

beerbelly: Coola damers idé, vågar jag påstå! Nej, du. Den där vovven blir inte långvarig. Nu är den väl inte så direkt hälsosam efter att ha stått i tunnelbanan. Alltid är det väl nån fågel som blir glad...

Lilla B sa...

lindalotta: Han får skälla högt! Det är 20 mil emellan honom och granrisvovven!
Nu får vi sannerligen se till att bli friska både du och jag.

Åsa sa...

Vilket roligt initiativ..=))/åsa

Lilla B sa...

åsa: Visst var det! Lite småtokigt o kul!

l*eva sa...

Rolig idé...och Placeringen är verkligen *utmanande*, jag tycker Peppe var söt. En riktig *goding*!!

Annika sa...

Vilken Goding, som sagt!!
Jättesöt. Roliga bilder också...ensam i storstan...:-)

Lilla B sa...

l*eva: En hund med attityd!

Lilla B sa...

annika: Jag begriper inte hur de lyckats gå runt med Peppe utan att han krossats. En mycket söt hund. :)

Anonym sa...

Hi hi...sånt gillar jag...lite "happening" över det hela...En sådan söt lite krabat de fått till...
Ett kvarter från där jag bor har någon limmat fast en krona på trottoaren...stenhårt sitter den...Jag upptäckte det för flera år sedan och böjde mig ner för att plocka upp den...gissa hur många som böjt sig ner efter den pengen det kan jag bara ana mig till...

Kram från Malin

Karin sa...

Jag är verkligen förtjust i när oväntade saker dyker upp i vardagen. Häromdagen hade någon satt upp en mistel på en lyktstolpe vid min spårvagnshållplats. Det fanns en lapp där det stod något i stil med: Även i vardagen behöver det fladdra lite i gardinen. Ha en bra måndag! :)

Lilla B sa...

malin: Kul när idéerna genomförs och inte stannar vid just roliga idéer.

Lilla B sa...

karin a: Det var sannerligen en trevlig sak! Mistel i stolpen och skrivet meddelande. Alla såna saker muntrar upp i tillvaron!

l*eva sa...

malins-kuriosa:
NU GAV DU MIG EN super-idé!

I min kamp mot det skräpiga Sverige...så ska jag limma några enkronor på gången utanför min port! Superlim! Då ska vi se, om de är ivriga nog...att plocka upp *skräpet*?

Lilla B sa...

l*eva: Mycket idéer kan man få via bloggarna! :)

Lena sa...

En schnauzer minsann!

Otroligt pyssligt och roligt iniativ :)

Anonym sa...

Mycket fin!
Hoppas att du är frisk idag.

Lilla B sa...

panter: Visst är det ett finurligt tilltag. Speciellt att baka ett nervikt hundöra :)

Lilla B sa...

Slottsträdgårdsmästaren: Hunden är i finare form än jag. Icke frisk idag heller,alltså.

FO - 2 sa...

Søt.
Til å ete opp.... ;)

Rosengeranium sa...

Mumsig vofsing!

Så du är sjuk du med? Sitter här och snörvlar med ingefärste och köttbullmacka. Krya på dig1

Lilla B sa...

ida: Efter att han har stått i rök och damm tror jag att han är mera fin än god!

Lilla B sa...

rosengeranium: Idén och utförandet är kanonbra, tycker jag!
Jasså - du sitter också och dras med en trälig förkylning! Vi får friskna till tills i morgon. Överens?

Anonym sa...

Hi HI ja ida är precis lika tokig som jag minns hon !
Jag gillar pepparkakor mycket och det vore ju fint att ha en sådan där med sig ut på distanspassen och tugga på !
/ Henke

Lilla B sa...

henke: Den präktiga vovven skulle räcka till en träningstur Bergslagen runt och lite till! Knapr på ett nervikt öra i Nora, till exempel.
Ja, hon är lika idérik som tidigare!

Evas blogg sa...

Men vilken underbar skapelse! Och vilken rolig idé!

Lilla B sa...

eva: Underbar är ordet! Och att fullfölja från tanke till t-banebesöket var så kul. Önskar jag sett Peppe IRL.

Elisabet. sa...

Helt ljuvlig idé!
Av sådant blir man glad!

Lilla B sa...

elisabeth: Både se som såg Peppe och de två som mixtrade ihop honom var nog rätt glada :)