måndag, mars 10, 2008

Trädgårdsmästarens papegojtulpaner


I morse gick trädgårdsmästarens fru upp tidigt och skördade tulpaner. Några tog hon sen med sig till sitt vanliga jobb. Det har hon gjort förr och det har jag skrivit om tidigare.
Idag hade hon med sig den här buketten. Den står på vårt minibord i fikarummet och gör oss gladare än vi brukar vara.

Tänker ta en bild om dagen måndag-torsdag för att följa blomningen.

Bara så ni vet, alltså.

Den som inte gillar blommande tulpaner får titta åt ett annat håll.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Fina. Erkänner att jag kommer få svårt att hitta nya superlativ resten av veckan dock :-)
Ha en bra kväll.

Lilla B sa...

beerbelly: Vi får väl se hur fina de blir. Papegojtulpaner kan vara häftiga, nästintill vulgärsköna.
Tycker själv att det ska bli lite spännande.
Kors, så barnslig och lättroad man är :)
Ha en fortsatt trivsam afton!

Nollan sa...

Hon verkar göra sitt yttersta för att förgylla starten (och fortsättningen) på arbetsveckan, trädgårdsmästarens fru. Och du är vänlig nog att låter oss alla ta del av detta lilla men icke obetydliga nöje. Ser fram emot att följa utvecklingen, vad månne bliva av dessa blomster :)
Ha en bra fortsättning på kvällen!

l*eva sa...

Glöm inte sockerbiten!

*Trädgårdsmästarens Fru* låter som en bra boktitel :)

OM inte något oförutsett händer, lär buketten bara bli vackrare och vackrare.

Lilla B sa...

nollan: Hon är en vänlig själ som dessutom har fri tillgång till tulpaner. Kan det bli bättre?

Ha en bra tisdag!

Lilla B sa...

l*eva: Tack för påminnelsen!
Jag tycker att ddet ska bli kulatt genomföra en så enkel sak som att t ett kort om dagen för att se utvecklingen. Fast på fredag blir det inget kort - jag är inte där då.

mossfolk sa...

Blommor så där i början av veckan är aldrig fel! (inte i slutet heller iofs) Jag är faktiskt inte ens säker på att jag vet hur de ser ut när de är utslagna...

Lilla B sa...

mossfolk: Det är nog aldrig fel med blommor, skulle jag tro.
Det är lite Scandal Beauty över papegojtulpaner, tycker jag. Vräkigt vulgära ibland men störtsköna i vasen.