söndag, augusti 14, 2011

När druvorna mognar


Chilin har avlövats för att mesta möjliga sol ska träffa frukterna. Tomaterna har också mist blad idag av samma orsak.

Vinrankan beskärs hela sommaren. Sommarpincering, heter det så elegant. Men det är lika brutalt som annan beskärning. På med saxen bara och klipp till.

Nu kan jag strax bara slå mig ner, sträcka upp handen och ta mig några druvor.
Inte otäckt alls, om jag får säga det själv.

Klicka på bilden och du kan nästan själv klämma ner dig i stolen!

6 kommentarer:

billan sa...

Wow,imponerande! Jag har jättefå klasar i min Zilga...kan de månne bero på att jag tappat bort sommaren?
Vad mycket frukt du har i din Inca Berry, det är bra med häskskit:)
Det blir kanonbra till ditt chilepulver!

Lilla B sa...

billan: Jag är jättenöjd med vinrankan. Det var sonen som tyckte jag skulle sträcka ut den över stolen och bort till väggen. Det blev bra.
Toppen, att IB blir bra att mala. Jag har tuggat i mig halva burken du skickade!
Missväxten i år gäller gurkorna. Det blev mest elände av den odlingen.
Ja ja...shit happens

epsilon sa...

Ååh, så gott det ser ut! Välförtjänt odlarlön.

Lilla B sa...

epsilon: definitivt!

Hélena sa...

Vad läckert! Vill också ha!
Ha det bäst!
Hélena

Lilla B sa...

pilgrim: Odla på! Köp dig en vinstock - om du bor i en hygglig växtzon behövs inget växthus för att få fram sådana här vindruvor.