måndag, augusti 29, 2011

Fish Pepper


Dagens skörd av chilifrukten Fish Pepper. Nog för att jag är lagd åt att mäta, väga och föra statistik men just idag är syftet något helt annat.

På vår IT-avdelning arbetar en man som har anordnat en fisketävling under hösten. Nu förstår varje läsare varthän det lutar.

Fick en ingivelse att delta med mina Fish Pepper. Äger man inget fiskespö eller fiskar något överhuvudtaget får man lösa tävlingsmomentet på annat sätt.

Drygt ett hekto blev dagens fångst.

Det är ju helt uppenbart att jag måste delta i klassen Vegetarisk Fisk.

Uppdaterat:
Och så är det inte ens fiskpeppar!! Ojojoj. Nu tätnar mystiken och en vinnarplats i fiskeligan kan man glömma.
Tröstpris, kanske?

Återigen uppdaterat:
Ingen behöver sväva i okunskap eller tvivel längre.

DETTA ÄR VERKLIGEN EN CHILIFISK!!

10 kommentarer:

Nollan sa...

Viss fiskar väger lätt - tydligen, men de var ganska många till antalet iaf :)

På tal om läbbigheter (tarmpaketet du vet) - hur går det med de andra läbbigheterna, de du huserar i skrivbordslådan (eller var det nu var)?!

billan sa...

Kära nån det måste ha blitt nått fel nånstans på vägen...det där är minsann ingen fishpeper:(
Endera har du eller jag eller båda rört till det!

Lilla B sa...

nollan: de där småfästingarna är fortfarande vid liv. Inte alla och inte spritter det i burken - men liv finns det!

billan: Randiga frukter och bladen på pepparn var vitbrokiga: nog fasiken är det väl fiskpepparn?!

Mias Trädgård sa...

Hej - klart det är Fishpepper, med de ränderna! Väldigt kul initiativ för fisketävling! :):):) Mia

billan sa...

Klart det är fishpepeprn! Jag såg inte ränderna i all hast....Blev orolig att jag skickat fel fröer till dig, det skulle i så fall inte vara första gången jag blandar i hop nått! Nu slipper jag skämmas, hade varit illa om jag postat "oäkta fiskyngel"

Lilla B sa...

billan: Det skulle ju kunnat bli en Fyndpåse med blandade chilifrön:).
Skönt att det är utrett och klart: fröerna är äkta vara och du har ansiktet i behåll. Prima för oss båda.

Hannele på Hisingen sa...

hihi :)

Lilla B sa...

hannele: Man tager vad man haver;)

Karin sa...

Håller med att om man ska plocka lingon är det behändigt med bärplockare, eller lingonrepare. Jag förstod hur bra vi har det när jag lyssnade på Naturmorgon och de berättade om ett par belgare som plockade bär i Norrland. Försiktigt plockade de bären ett och ett. När de fick frågan varför de inte använder bärplockare såg de förskräckta ut. I Belgien är det så ont om bär att de är förbjudna!

Lilla B sa...

Karin: Så rika vi är som kan slänga ihop 50 liter lingon i ett nafs med repare!