tisdag, maj 13, 2008

Träningsvärk

Ja, det är en näst intill löjlig krämpa. Gnälla över ont i musklerna. Ortens danske doktor brukar fråga när någon har ont: "... och var sitter ondskan, då?".
Det kan jag lätt tala om. Baksidan av låren, framsidan av dem och vaderna.

Har jag gått lös på träningsmaskiner i någon lokal? Inte, då. Jag har under särskilt söndagen slitit hårt i växthuset. Böj och res, böj och res.

Och ändå syns det hårda träningspasset knappt. Varken i växthuset eller på mig...
Otacksamt.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Naturlig träning är bäst :)
Det syns nog frammåt hösten ;)

Lilla B sa...

beerbelly: Man kan hoppas :)

Nollan sa...

Bästa träningen på alla sätt, att hålla på i trädgården. Har förvisso ingen egen (trädgård) men lånar då och då någon väns. Har också haft lite träningsvärk efter stubborttagning i söndags. Skönt att veta att man har en kropp :)

Anonym sa...

Förstår problemet!
Själv vaknade jag natten till måndag med en förfärlig "tandvärk" ovanpå högerfoten i något av de små mellanfotsbenen. Spricka tänkte jag, gips tänkte jag och bara i början av odlingssäsongen.
Jag hade ägnat söndagskvällen åt att gräva (hugga med spade) bort grönmynta som löpt amok på ett tämligen stort område som jag ville ha till annat.
Smärtstillande salva, hård lindning och värkmedicin och vilsamt linkande på jobbet på måndagen.
Gissa vad jag gjorde igår kväll? Jodå, grävde om samma land igen för finrensning, men använde andra foten som trampfot.
Envisa kärringar kallas syndromet.
GJ

Lilla B sa...

nollan: Det blir för det mesta rätt allsidigt. Förutom när småplantorna ska sättas om och hivas upp på hyllorna i växthuset. Det gick hårt åt benmusklerna, det.

Lilla B sa...

GJ: Det är ett hemskt syndrom!
Har det själv. Inte lider man så särdeles mycket själv, mest omgivningen.
Hoppas att foten bättrat sig.

FO - 2 sa...

Om en måneds tid står du nok i det samme drivhuset og beundrer - i takknelighet. Og med litt sterkere muskler.... ;)

Lilla B sa...

ida: Jag tror du har rätt :)