fredag, maj 16, 2008

Bloggvärde

Kunde inte låta bli att kolla vad bloggen uppskattas till.
Din blogg är värderad till: 368 258 kr. Så står det.

Jojo - en får tacke.
Det var ett stadigt pris - men den är inte till salu.

Men för det priset skulle jag kanske kunna hyra in en skicklig trädgårdsmästare i sommar och få lite snits på gården. De Fördömdas Kurva skulle kanske bli något anslående vackert. Lilla Ängen skulle befrias från all sly. Tistlar och kirskål, dessa jämrans trädgårdshuliganer, skulle förintas.
Blommor skulle försköna och buskar skänka skugga.

Det tål att tänkas på.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit via Tankar på ön. Där du tipsade om libbsticka i riskoket. Det ska jag verkligen prova. Libbstickan växer så det knakar men kommer sällan till användning.

Lilla B sa...

kersti: Välkommen hit! Prova och berätta sen gärna vad du tyckte. Ett par stora blad per kok har jag tagit. Vill man ha saltare smak får man förstås ha i lite salt.

Bloggblad sa...

Du, jag tror inte alls att du behöver någon trädgårdsmästare... men här finns en trädgård i skriande behov av vård och skötsel... Den av som brukar ta hand om den, ligger för ankar... fast han hann fixa till det liiiiiite.
Och jag bara spelar avslutningssånger och skriver nidvisor och artiklar, har inte tid för vare sig blogg eller hacka.

(Nu prövar jag rätt kod för tredje gången, sen ger jag upp!)

Malin sa...

Du...jag är stum av beundran och vördnad...du har suttit på hästen!
Du är en hjälte och en mycket modig kvinna...
Libbsticka är suverän till eget örtsalt...används som bas till detta även i industriell tillverkning av ds...Fråga mig inte om något recept för jag blandar lite som jag tycker...i med havsalt och så kixas allt till en gröt som sedan torkar över natten i ugn...brukar göra en omgång varje år och detta används som bordskrydda...kul men ganska så tidsödande...

Kramen från ditt "fan" Malin

Anonym sa...

Jag höll på att ramla av stolen. Hur kan en människa med ett blodvärde på över 326 överhuvudtaget komma upp på en hästkrake utan att få svindel? Men sedan såg jag att det stod BLOGGvärde! Gissa vem som blev lättad.

Lilla B sa...

bloggblad: Jo, det skulle jag allt.
Men jag får väl kavla upp ärmarna och hugga i.
Maj är en hektisk tid. Jag skriver varken artiklar eller nidvisor men ligger i som bara den ändå.
Maj är en hektisk tid. Både ute och inne.

Lilla B sa...

malin: Visst har jag suttit på hästen. Och det var roligt! Inget ont i rumpan heller efteråt.
Säger inte nej om jag får ett erbjudande till.
Eller jag kanske önskar mig en ridlektion i födelsedagspresent.
Kan du inte lägga ut på bloggen lite mer utförligt hur du tillverkar eget örtsalt? Jag har libbsticka så jag kan rulla mig i den.

Lilla B sa...

ruben: Med ett sånt blodvärde skulle jag nog vara magnetisk. Eller så finge jag väl lämna blod till något järnprospekteringsföretag.
En helt ny slags inkomstkälla - sälj ditt järnhaltiga blod.