tisdag, februari 06, 2007

Smäll på smalbenet


Inte är man som en skuttande hare, precis. Iallafall inte när man smockat in benet i en bildörr.

Nuförtiden skannar jag av varje nytt rum jag kommer in i. Finns det några dyrgripar att fotografera, tro? Blommor, tavlor, skolplanscher eller annat fint?

Här är ytterligare en gammal skolplansch. Den stod tillsammans med vinterfåglarna och en plansch med katter. Den kommer vid senare tillfälle.

Jag har fått rådet att köpa broddar. Tyckte fånigt nog tidigare att de hade lite för mycket pensiostämpel över sig. Nu tar jag tillbaka allt sånt. Det får bli broddar. Det får det.

Nu ska jag inte tjata mer om min olyckliga start på dagen.

I morgon är en annan dag.


12 kommentarer:

Lena sa...

Aj, sånt gör ont. Jag blir också väldigt lätt blå och gul; ibland kan man undra varför det är så lätt att få blåmärken för somliga. Hoppas att det går över fort och broddar, ja visst, man ska vara rädd om livhanken.
Skulle haft med mig både kamera och stativ i dag. Det var så vackert inne i stan i skymningen, men...

Lilla B sa...

panter: ...men?

Lena sa...

...men det hade jag inte. Jag missade ett bra fototillfälle och det gör inte du. Glömmer kamera och glömmer att fota alltså.

Lilla B sa...

panter: jag har inget stativ att glömma och kameran ligger ständigt i handväskan. Ett arv efter min far, fotografen. Inte handväskan men vanan att ALLTID ta med sig en kamera. Ibland in absurdum.

l*eva sa...

VEM, rådde mig att köpa Broddar?
Jag bara undrar...(fast jag är lika dan...Goda Råd...som jag sällan själv använder mig av)
Pensioniststämpel...eller ej...men de kanske kan spara ett längre sjukhusbesök?
Det lär göra ont, att bryta höftleden?
Å jag är ju pensionär...ju, det höll jag ju på o glömma :))

Lilla B sa...

eva: :)!!

Linda sa...

I fjol gjorde Micke något liknande.
Han gick ur bilen medan jag satt kvar, stängde dörren efter sig - och försvann!
Ååå, som jag skrattde, när jag väl förstod att allt gått bra...
*fniss*

Lilla B sa...

lindalotta: Nöjet var nog inte på hans sida... :) Inte just då iallafall.
Klarar man sig undan skador så är det ju inte hela världen med fritt fall.

Anonym sa...

Aj, inte slå sej så.
Broddar är inte fånigt. Hjälm är inte fånigt.
Säkerhetsbälte är inte fånigt.
Fånigt är att gå som en gammal tant utan broddar.

Mina vilda söner tvekar aldrig om säkerheten.

Lilla B sa...

hannele: Jag ska bättra mig!!!

Anonym sa...

Jag har inga problem med broddar, det är perfekt. Som rastvakt på skolan måste vi snubbla omkring på isiga områden. Allt går ju inte att sanda på en hel skolgård.

Hittade för några år sedan enkla varma kängor med broddar som gick att fälla ut under i sulan. Det funkar bra. Skiter i tantvarning och bryter inte benen.

Lilla B sa...

inga m: Tydigen läser fler här på bloggen än jag anar. Igår kom det fram en person och visade upp sina vinterstövlar med just sådana där ut-och infällbara broddar. Sådana får det bli hädanefter!! De var ju delikata.
Välkommen hit till min blogg, förresten. Tror inte att jag haft besök av dig tidigare.