torsdag, februari 01, 2007

Lånebok

Ibland händer det extra roliga saker. En person som arbetar med något helt annat, kom in till mig på jobbet med en bok i högsta hugg.

-Jag läser din blogg och nu vill jag låna ut den här boken till dig, sa han. Var rädd om den.

Självklart att jag är rädd om den. Det är en handbok i precis hur man fäller träd, styckar grisar, fångar krabbor, bränner tegel, smider järn, gör såpa, odlar i varmbänk.

Tanken svindlar. Tror han verkligen att jag mäktar med sånt?

Men tänk ändå - vilken omtanke. Ta med sig en handbok och låna ut.

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, så bra att jag läste här! Jag kom plötsligt ihåg att jag lovat en kund att ta med en bok till affären, en som Eva på Frösön har skrivit!!

Vilken tur!

Anonym sa...

elisabet: Ja, vilken tur!! / Lilla B

l*eva sa...

Nyfiken som jag är, så undrar man:
-Vad är det för bok?

(nu kom jag in på Din sida...äntligen!)

Lilla B sa...

eva: Den heter Självhushållning, en handbok och idébok. john Seymour, engelsman.
Nä, Blogger visade bara en helt vit sida igår efter inlägget om vinterfåglarna. Inte förrän i morse gick det att komma in och göra ett inlägg till. Irriterande.

Lena sa...

Jag vänter med spänning på resulatet av tegelproduktionen. ;-)

Lilla B sa...

panter: Visst, visst! Jag tar en bild så snart tegelproduktonen är igång!

Hannele på Hisingen sa...

Underbart!

Lilla B sa...

hannele: Ja - jag blev både överraskad och glad.