fredag, november 16, 2007

Vintertankar


Alldeles här vid Ätrans åkant har jag mitt föräldrahem. Några dagars vinter per år brukar det bli. Men när snön kommer i Halland och i Skåne driver den fort ihop och blir nästan ogenomtränglig. Vindarna ligger oftast hårt på från Kattegatt.


Inga träd växer riktigt rakt ute i kustbandet. Alla böjer sig inåt land.
Fönstrena får saltränder i regnet.

Jag lärde mig aldrig att åka skidor ordentligt. I södra Sverige säger man dessutom "gå på skidor".

Hmm. Det säger ju allt....

Jag går fortfarande på skidor. Eller allrahelst bredvid dem.
På jobbet har jag två arbetskamrater som spelar hockey i damlaget.
Jag är imponerad. Skulle aldrig ge mig på sånt. Aldrig.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Finaste bilden hittills :) (enl mig förstås). Gå på skidor .. otroligt.

Anonym sa...

Å så vacker bild!

Jag åkte slalom ett tag men tröttnade. Jag har så taskig balans, det blev för många blåmärken. :-)

Lilla B sa...

beerbelly: Man tackar för beröm! Gå på skridskor gör vi också....

Lilla B sa...

ellis: Roligt att du också gillar den!
Slalom har jag försökt mig på vid två tillfällen. Jag är både glad och förvånad över att jag överlevde.

Anonym sa...

Ja, det var ungefär så för mig med, trots att jag åkte fler än två gånger.

Ner kom man, i alla fall. Aj.

Lilla B sa...

ellis: Onödig plåga, det där skidåkeriet.

beerbelly sa...

Hehe märkligt.

Lilla B sa...

beerbelly: Och aldrig serverades det pölsa heller. Dessbättre. Fenomenet, eller maträtten, var helt obekant innan jag flyttat norröver. Mycket märkligheter finns det...