söndag, november 18, 2007

Handarbete

Stickor? Virknål? Broderigarn?
Åhnej.
Idag har det varit hårt arbete på skogstomten.
Jag har röjt sly med grensax och såg.

Det lär finnas massor av små muskler som kallas "Askungemuskler". Sådana som i det tysta jobbar på och som till vardags inte märks.
Jag tror att mina Askungemuskler förenar sig i Muskelförbundet och går i strejk i morgon pga för hård arbetsgivare.

Nu ligger det en maffig hög med asp- och björksly i ett hörn av tomten.
Jag är påtagligt nöjd med mig själv.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Det är skönt när det är klart :)

Lilla B sa...

Beerelly: Nästa vecka ska jag fortsätta. Jag gjorde allt vad jag tänkt mig idag men det återstår en hel del. Men å adra sidan får jag väl känna mig nöjd en gång till när jag släpar iväg allt. Och det är ju inte att förakta.

beerbelly sa...

Precis man ska sprida glädjen =)

Lilla B sa...

beerbelly: precis ;)

Anonym sa...

Imponerad!!!!
Skulle du kunna berätta var man får sådana där "Askungemuskler" ifrån. Skulle så gärna vilja ha några plus lite ork att använda dem.
GJ

Lilla B sa...

GJ: De finns där redan från början. Lite här och var i armarna. Kan ställa till otrevligheter om man inte passar sig... De som kan jäklas vid tennisarmbåge, t ex

Anonym sa...

Jaså är det dom - då betackar jag mig. Tennisarmbåge har jag provat på utan att någonsin spelat tennis.
GJ

Lilla B sa...

GJ: Alla namn på saker eller företeelser stämmer inte med verkligheten. Tänk på sjömansbiff.