söndag, juni 19, 2011

Sommar med starka smaker


Svarta, gula, röda eller orange. Chilepepparn kommer i alla kulörer och i smaker som både överraskar och ruskar liv i den trögaste. Mina odlingar i år har tomater och chili som tema.
Jösses så gott det ska bli.

Som efterrätt kan jag lätt tänka mig några välmogna vindruvsklasar. Just nu består de av stenhårda, gröna små kulor men allt kan ju ändra sig till det bättre.

Om någon undrar så kan jag meddela att fästingarna fortfarande lever. Inte är de pigga men de viftar iallafall lojt med benen.

Det gör jag med. Semestern har nämligen infunnit sig.

2 kommentarer:

Malin sa...

Så de lever...äckliga djur...
Det kommer att bli mumsigt värre med alla dessa smaker och troligen kommer de att sätta fart på benen också...Njut nu o semester är inte så dumt...

Kram från Malin

Lilla B sa...

malin: Det känns jätteskönt med ledighet. Den är behövlig.
Fästingarna är sannerligen sega typer - värre slag än jag kunde ana. Vi har inte sett sista bensprattlet än.