måndag, juni 26, 2006

Onödigt lyxinköp


I min föregående blogg "Min trädgårdsblogg" http://blogg.expressen.se/tradgardsbloggen/ på Expressen beskrev jag hur illa ställt det var med min regnmätare. Trasig, läckande och helt oduglig. Det blev raskt inköp av en ny för en månad sen. Så totalt onödigt. Det måste vara sommarens lyxprodukt. Knappt använd alls. Möjligen har det kommit tre stänk i den.
För en odlare är det inte roligt när jorden dammar, salladen ser blek och tunn ut. Kommer inte regnet i morgon så blir det vattning för hand.

Bilden visar den gamla mätaren i sin glansfulla tid.

7 kommentarer:

Humlan sa...

Vet inte var du bor, men har du inte fått regn än, så kommer det (...nog, vet inte hur mycket vatten Norrland får...)

Anonym sa...

Ahh jag hittade Dig här.

Vi har i natt fått närmare 20mm.
Tveksamt ändå, om det är en riktig rotblöta? Så torrt som det varit!

Var rädd om sig.
säger Zamza

Lilla B sa...

Humlan: jag bor mitt i Bergslagen. Regnet kom i natt och det regnar fortfarande. Kilade ut och kollade lyxmätaren: 10 mm
Zamza: Välkommen på besök!

Anonym sa...

Grattis till nya bloggen!

Snyggaste regnmätaren jag sett hade våra grannar innan vi flyttade. Den var i mörkblått glas och upplevdes som en trädgårdsprydnad snarare än en regnmätare. Tyvärr hade dom köpt den "för 100 år sen" så jag kunde ju inte får tag på en lika dan.

Lilla B sa...

Det kallar jag en riktig lyxmätare, det! Som en prydnad. Mmm, det låter fint. Jag är glad att inte min läcker. Att den inte är läcker är ju en annan sak :-)

Anonym sa...

Idag får du väl regn, så att du klarar dig. Här har det småregnat hela dagen.

Lilla B sa...

Jag klarar mig nog men träd och buskar vill ha mer. Det är snustorrt i skogen. Brunnen kan också gott få lite påspädning. Det kan få regna resten av veckan, tycker jag. Man kan ta lite kaffe och bulle inomhus och titta ut alltemellanåt.